شنبه 15 اردیبهشت 1403

دکتر مرادی:تفاهم نامه همکاری

اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل انتقال خون استان گیلان امضا شد

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان:

به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در انتقال خون،تفاهم نامه همکاری

اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل انتقال خون استان گیلان امضا شد

 

 

سرویس فرهنگی و سلامت موج برنا - دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون گیلان: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در انتقال خون،تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل انتقال خون استان گیلان امضا شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان گیلان، تفاهم نامه همکاری در حوزه حمایت از ترویج فرهنگ مطالعه بین اداره کل کتابخانه های عمومی و اداره کل انتقال خون  گیلان با حضور پریسا کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان و دکتر احمد مرادی ، مدیرکل انتقال خون گیلان امضا شد.

دکتر مرادی تلاش در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اهداکنندگان خون که از اقشار مختلف جامعه هستند را حائز اهمیت خواند و افزود: اگر بخواهیم به ارزش‌های علمی و فرهنگی برسیم، باید با کتاب و کتابخوانی ارتباط مستمر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امروز با عنایت به توسعه علم و فناوری و وجود فضاهای مجازی همچنان کتاب و کتاب‌خوانی از مقوله‌های مهم فرهنگی کشور محسوب می‌شود و جایگاه کتاب در ارتقای فرهنگی جامعه بی‌بدیل و ویژه است که این امر، وظیفه متولیان فرهنگی کشور را مطالعه افزون می‌کند.

دکترمرادی درادامه به همکاری های دو جانبه در راستای فرهنگ سازی دو مقوله کتابخوانی و اهدای خون تاکید کرد و خاطرنشان شد : مسئولین ، کارکنان ادارات و ارگانهای مختلف  باپیوستن به کمپین های اهدای خون  و کمک به فرهنگ سازی آن می توانند درجهت سلامت اجتماعی قدم برداشته  وزندگی را به هموطنانمان اهداکنیم و در راستای آن نیروهای کتابخوان و علاقمندی در انتقال خون هستند که می توانند به چرخه مطالعه و کتابخوانی ورود کنند .

وی اظهار کرد : ظرفیت هایی وجود دارد که می توانیم در حوزه کتابخوانی بالفعل کنیم و آمادگی میزبانی کتابخوانی مدیران با حضور مدیران انتقال خون را داریم.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان گیلان به فعالیت های این اداره کل در ماه های اخیر نیز اشاره و برگزاری سلسله نشست های کتاب خوان با محوریت و نقش آفرینی نخبگان جامعه را برای تشویق مردم به کتابخوانی و درنهایت آگاهی از مسائل جامعه عنوان کرد.

کرمی با توجه به جمعیت اهداکنندگان خون در استان افزود :  تشکیل ایستگاه مطالعه ، مسابقات کتابخوانی و تبلیغات در راستای فرهنگ سازی در بین اهداکنندگان خون در اولویت قرار گیرد.

گفتنی است، همکاری مشترک در برگزاری نشست ها با موضوع کتاب و کتاب خوانی، همکاری مشترک در برگزاری برنامه های فرهنگی حوزه کتاب، مسابقات و جشنواره های فرهنگی کتابخانه های عمومی و برنامه های متنوع تبلیغی و فرهنگی حوزه کتاب و کتابخوانی در بین کارکنان و اهداکنندگان خون از مهمترین محورهای این تفاهم نامه همکاری است.

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna